woensdag 30 maart 2016

Blokhut

Vandaag is onze jongste jarig, 17 jaar is Maurice geworden!
We vieren het pas eind van de week omdat dat wat makkelijker is.
Vorige week zei hij tegen me dat hij wel weer iets origineels verwachtte van me. Ik moest in stijl blijven. Vorig jaar heeft hij op zijn verjaardag zijn trekkerrijbewijs gehaald en maakte ik een tractor voor hem. 
Op dit moment loopt hij stage als junior accountmanager bij Van Kooten, een bedrijf waar ze blokhutten, chalets en overkappingen verkopen. Ook op zaterdag, vakantie's en feestdagen is hij er aan het werk.
Hij verwachtte dus een blokhut!
Het heeft heel wat hoofdbrekens gekost maar..... het is gelukt en hij vond het superleuk!


Een blokhut is natuurlijk van hout dus heb gezocht naar "hout"papier. Het is uit de serie "Summer at the beach" van Studiolight.
Het patroon van de blokhut is eigenlijk een huisje wat in Kadoosjes 2016 staat. Ik heb het alleen wat verbouwd en het op een "vlonder" gebouwd van chipboard en daarop kraft karton.
Om de hele vlonder heen heb ik een hek (LR0205) geplaatst en een opening voor gehouden met aan weerszijden een buxus in pot (CR1301).


Tegen het hek groeit gras (CR1355) waar 2 kleine konijntjes (Memorybox) lopen.
Aan de zijkant staat een kruiwagen (LR0260) die ik bewerkt heb met Inka gold zilver.
Het logo van de zaak heb ik wat verkleind, uitgeprint en op de blokhut gezet. 
Omdat zij zeggen dat ze de Nr. 1 zijn in blokhutten, chalets en overkappingen, heb ik een nr. 1 (CR1282) op de muur gezet.


Aan deze kant van de blokhut staan de kaplaarzen (LR0316) klaar. Het tuingereedschap (COL1346) hangt erboven.


Aan de achterkant een vakje waar ik geld in heb gestopt. Hij wil volgend jaar graag zijn rijbewijs gaan halen dus een fooitje is wel welkom.
Er groeien ook nog swirls (LR0414).


Even een foto van boven gemaakt.
Voor de blokhut staan nog een paar sparren (LR0378) en een gieter (LR0260.
Achter de ramen heb ik een kantje gedaan als gordijntjes.
Hij kan er zo gaan wonen ;-)

Deze creatie wil ik mee laten doen bij:

19 opmerkingen:

  1. Allereerst gefeliciteerd met je zoon, Tineke.
    En wow...wat heb je dit toch ook weer mooi gemaakt, Tineke. Een prachtig en persoonlijk cadeau waar de jarige vast erg blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je zoon Tineke en je weet hem weer "in stijl" te feliciteren. Ja je moet de eer hoog houden hè maar daar ben je prima in geslaagd.
    Fijne verjaardag-viering nog.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke. Gefeliciteerd met je zoon! Wat is dit een super geslaagde creatie! Heel leuk gemaakt. Dit valt vast in de smaak. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje ik moet toch echt mijn exemplaar van Kadootjes eens goed gaan bekijken, dit had ik nog niet gezien echt prachtig!
    Ja dat krijg je als je zo creatief bent elk jaar, ik weet het nog van de traktor, dan verwachten ze steeds mooier en betere dingen haha.
    Super leuk de achterkant en die gordijntjes super!
    Leuk dat je weer zoveel mooie stansjes kunt gebruiken hier bij.
    Een schitterende creatie, die gaat zeker weer winnen!
    Fijne verjaardag in het weekend samen!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Wat een super leuk en toepasselijke creatie heb je voor hem gemaakt. Fijn al die foto's zo kunnen we alle kanten goed bekijken.
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wooooow Tineke een heuse blokhut voor Maurice gemaakt....zooooo gaaf gedaan met alles erop en eraan...dat zal hij zeker wel waarderen dat mams zoiets in elkaar freubeld..

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Maurice.
    En wat een schitterende blokhut.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartelijk gefeliciteerd met Maurice Tineke.
    Wat een super gave blokhut is dit.
    Daar zal hij wel van op gekeken hebben.
    Het ziet er weer geweldig uit!!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. proficiat met je zoon Tineke, wat een prachtige creatie heb je voor hem gemaakt, petje af....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allereerst gefeliciteerd met je zoon en wat een geweldige creatie! Knap hoor!
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van jouw zoon Tineke! Waanzinnige blokhut heb je voor hem gemaakt! Net echt! Ik vond de tractor al zo leuk nu heb je hem een blokhut gegeven. Ik ben zo benieuwd naar de creatie van volgend jaar :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Tineke,
    je hebt een prachtige blokhut voor je jarige zoon gebouwd, helemaal compleet met omheining en veel leuke details, het is echt top!
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat heb je weer goed je best gedaan prachtig gefeliciteerd met je zoon groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig werkstukje heb je er weer van gemaakt
    Nog gefeliciteerd met Maurice.
    Groetjes Annie I

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik dacht dat ik ook op je blokhut had gereageerd, maar dan is dat op Facebook geweest.
    Nogmaals, hij is geweldig.

    Groetjes,
    Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig deze blokhut. Snap best dat hij hem fantastisch vond! Alsnog gefeliciteerd. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is prachtig Tineke! Ik vind het toch wel verwarrend. Denk ik dat ik heb gereageerd....maar dat was dan op Facebook. Ik ga vanaf nu gewoon via het blog reageren. Wel zo overzichtelijk voor mezelf.
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt er een heel bouwwerk van gemaakt Tineke. Wat een mooi project.
    Bedankt voor je deelname bij K&K.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen